Serwis ten wykorzystuje pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Pliki będą umieszczane na Państwa urządzeniu. W każdy momencie mogą Państwo zmienić ustawienia Państwa przeglądarki. Korzystanie z niniejszej witryny oznacza akceptację postanowień zawartych w Polityce prywatności
   ZAMKNIJ

O przedszkolu

Przedszkole mieści się w nowo wybudowanym budynku, przy ul. Starołęckiej 42 w Poznaniu. Placówka przygotowana jest zgodnie z ergonomią oraz obowiązującymi przepisami o zapewnieniu higienicznych i bezpiecznych warunków pobytu dzieci. W przedszkolu są trzy przestronne, słoneczne sale, które zostały na stałe przypisane do grupy: Delfinki, Muszelki i Rybki.

Podstawa programowa realizowana jest w godzinach od 8,00 do 13,00

Godziny otwarcia:

6,30 – 17,00

Zapewniamy dzieciom 4 posiłki dziennie:

8,30 – I śniadanie
11,30 – II śniadanie
13,30 – obiad
15,30 – podwieczorek

W przedszkolu realizowany jest program wychowania przedszkolnego ”Dar zabawy” oparty pedagogice Froebla, której podstawą są trzy główne idee: jedności wszechświata, szacunku dla dziecka i jego indywidualności, znaczenia zabawy w rozwoju dziecka. Pedagog podkreślał, iż w celu zapewnienie dziecku pełnego wykształcenia należy w nauczaniu (w myśl teorii Pestalozziego) integrować siły: głowy, rąk i serca. Wychowanie powinno mieć charakter globalny. W okresie dzieciństwa ważne jest, żeby zdobywać jak najwięcej nowych doświadczeń. Ważna jest przy tym jego samodzielność w działaniu i dochodzeniu do wiedzy. F. Froebel zakładał, że pierwsze doświadczenia edukacyjne dziecka mają wpływ na jego późniejszy rozwój i osiągnięcia. Dziecko jest niepodzielną indywidualną całością, która ma swoje myśli, uczucia, swoją fizyczność i związki z innymi. Natomiast rolą dorosłego jest oddziaływanie wychowawcze poprzez odpowiednie organizowanie środowiska oraz stwarzanie warunków do poznawania otaczającego świata. To właśnie ona jest w życiu dziecka najważniejsza oraz jest podstawą całego przyszłego życia.

Przedszkole oferuje szeroki wachlarz zajęć dodatkowych. W czasie realizowania podstawy programowej do godziny 13:00 dzieci mają zapewnione bezpłatne zajęcia z języka angielskiego, rytmiki i religii.

sala2 sala

W każdej sali znajduje się przystosowana do wieku dzieci łazienka.

łazienka2 łazienka

Przedszkole może przyjąć 75 dzieci.

Wyżywienie do Przedszkola dostarcza firma zewnętrzna zapewniająca zbilansowaną dietę oraz posiłki przystosowane dla dzieci w wieku przedszkolnym. W „Parostatku“ podobnie jak we wszystkich placówkach Fundacji dzieci spożywają posiłki na porcelanowych talerzach, przy użyciu sztućców. Kształtowanie czynności samoobsługowych i nawyków kulturalnych pełni istotna rolę w realizacji podstawy programowej. Nauczyciele spożywają posiłki razem z dziećmi, co dodatkowo integruje grupę i powoduje zacieśnienie więzi dziecko – wychowawca.

Rodzice z dziećmi przedszkolnymi wchodzą do przedszkola przez drzwi otwierane indywidualną kartą magnetyczną. W placówce zamontowany jest sprawdzony w innych placówkach elektroniczny system dostępu. Dzięki karcie magnetycznej zarejestrowane zostanie wejście rodzica wraz jest z dzieckiem na teren placówki, podobnie podczas odbierania wychowanków, co dodatkowo wzmacnia bezpieczeństwo oraz ograniczy dostęp osób postronnych.

korytarz korytarz2 korytarz3

Plac zabaw dla dzieci przedszkolnych jest zlokalizowany przy przedszkolu na tyłach budynku. Jest dodatkowo ogrodzony i wyposażony w urządzenia dla dzieci w wieku 3-6 lat. Na terenie placu zabaw powstanie ogródek przedszkolny, w którym dzieci będą mogły obserwować rozwój roślinności, zmiany pór roku oraz wyhodować własnoręcznie owoce i warzywa.

plac zabaw plac zabaw2 plac zabaw3

Metody pracy

Przedszkole realizuje program Dar Zabawy odwołujący się do koncepcji wychowania przedszkolnego Friedricha Wilhelma Froebla. Oparty jest on na zabawie, pracy z materiałami, których dostarcza przyroda oraz darami w toku działań twórczych i eksploracyjnych.

Dary to zabawki edukacyjne, które mają postać drewnianych klocków w kształcie sześcianów, walców, graniastosłupów. To także wełniane piłeczki, mozaiki, patyczki, pierścienie i punkty. Służą one dzieciom do działań percepcyjno-manipulacyjnych oraz badawczych, umożliwiają wspieranie rozwoju zdolności językowych, matematycznych i artystycznych. Na co dzień dzieci bawią się i pracują w kącikach tematycznych: kącik darów, kącik badawczy, kącik gospodarczy i kącik twórczy.

Dzieci uczą się słuchania siebie nawzajem, wspólnego rozwiązywania problemów i współdziałania w grupie.

poranny krąg1 poranny krąg kącik twórczy1 kącik twórczy kącik gospodarczy1 kącik gospodarczy kącik darów4 kącik darów3 kącik darów2 kącik darów1 kącik badawczy1 kącik badawczy